۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۰۴۷
ناطقان میان دستور مجلس هشدار دادند؛

آمریکا به دنبال تفرقه افکنی در ایران و خاورمیانه است| اهمال دولت در پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه

وکلای ملت تاکید کردند: لازم است مردم و مسؤولان در برابر توطئه‌های آمریکا در داخل ایران و منطقه خاورمیانه هوشیار باشند.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز چهارشنبه سی اُم آبان ماه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

دشمن قصد دارد با تحریم اقتصادی ریشه ملت را بخشکاند

علی اسماعیلی نماینده مردم نور در پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن تبریک مناسبت هفته وحدت و بسیج با بیان اینکه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت ملت ایران را نشانه گرفته اند، گفت: آمریکا شیطان بزرگ، عربستان و ارتجاع عرب، اسرائیل و منافقین با تشکیل ستاد فرماندهی تمدن بزرگ و رشد و توسعه ایران را نشانه گرفته اند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنها می خواهند با تحریم اقتصادی ریشه ملت ایران را بخشکانند، عنوان کرد: آنها می خواهند با تشدید اختلافات وحدت ملت ایران را خدشه دارد کنند از این رو امروز کشور و ملت ما نیاز به وحدت میان اقوام، مذاهب، گروه های سیاسی، مردم و مسؤولان دارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هرکس به اختلافات دامن زده و ناامیدی و یأس را میان مردم ترویج کند، انقلابی نیست، اظهار داشت: انقلابی کسی است که برای امنیت و منافع ملی کشور تلاش کرده و قوانینی تصویب و سخنانی بیان کند که بوی وحدت و همدلی بر مبنای فرمایش مقام معظم رهبری داشته باشد.

اسماعیلی همچنین کشور را با بحران های زیادی روبرو دانست و افزود: این بحران ها شامل بحران های زیست محیطی تا اقتصادی می شود که برای مدیریت بحران کشور نیاز به وحدت قوا، اعتماد ملی و خدمتگذاری خالصانه مسؤولان داریم.

رییس مجمع نمایندگان استان مازندران همچنین علاج درد کشور را تفکر مدیریت جهادی دانست و ادامه داد: بیایید با تفکر مدیریت جهادی کشور را به گونه ای اداره کنیم که مدیران متخصص، امین و با شرح صدر پاسخگو به عملکرد خود بوده، خدمتگذار مردم باشند و مردم را ولی نعمت خود بدانند.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهور بیان داشت: استان مازندران با 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت خدمات میلیونی به گردشگران می دهد اما امکانات استان پاسخگوی نیاز گردشگران و مسافران نیست از این رو باید برای مشکلات زیست محیطی استان، گام های عملی و اجرایی برداشت.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت های استان همچون راه های مواصلاتی، خدمات آب، برق و گاز، پاسخگوی حضور میلیونی مسافران و گردشگران نیست، اذعان داشت: علاوه بر آن بحران های زیست محیطی همچون زباله و فاضلاب سلامت مردم استان های مازندران، گیلان و گلستان را تهدید می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشاورزان با دستان پینه بسته از کمبود آب کشاورزی در رنج هستند، خاطرنشان ساخت: باید با اتمام پروژه های سدهای نیمه تمام اقتصاد کشاورزی مازندران را نجات داد و با اعتباری اندک و تسهیلات تبصره ای کم بهره، 17 هزار هکتار آب بندهای متعلق به کشاورزان لایروبی شود و با این اقدام هم آب کشاورزان و هم آبزیان برای اشتغال فراهم شود.

شرافت و عزت کارگران زیر سوال می‌رود اگر نان سر سفره کارگران هفت تپه نباشد

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در سخنرانی خود ضمن تبریک میلاد پربرکت و وحدت آفرین حضرت محمد(ص)، گفت: امیدوارم دعای خیر نبی مکرم اسلام شامل حال تمام مسلمین جهان شود و به برکت هفته وحدت مسلمین واقعی به خود آمده و دشمن قسم خورده آنها یعنی آمریکا و اسرائیل که در لباس مسلمین میان آنها نفوذ کرده و سبب فتنه گری شده را بشناسند و آنها از صف واحد خود دور کنند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: آغاز هفته بسیج را به تمام بسیجیان دلاور تبریک عرض می‌کنم امیدوارم بسیجی به تمام معنای کلمه که در هر زمان گوش به فرمان ولی خود در تمام زمینه ها و عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی خود آماده ایثارگری برای حفظ نظام اسلامی و ولایت مطلقه فقیه باشیم و بسیجیان همانند شجره طیبه الهی در سراسر جهان مقدمه ظهور ولی عصر( عج) را فراهم کنند.

وی خطاب به رییس جمهور، بیان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هفت تپه با 24 هزار هکتار زمین که در سال ۹۶ به بخش خصوصی واگذار شده، در تب و تاب اعتصاب کارگران زحمتکش برای دریافت دستمزد و حقوق ماهیانه خود به سر می‌برند . امروز کارگران هفت تپه با درد و آه اعتصاب کردند تا مظلومیت خود در خلاء وجود مدیریت کارهای این شرکت عظیم را فریاد بزنند تا شاید ندای لبیک از سوی مسؤولان به این صداهای گرفته، داده شود و چراغ امید و نشاط در خانه‌های این عزیزان روشن شود.

نوری اظهار کرد: امروز زندگی و حیات ۵۰۰۰ کارگر زحمتکش با دستان پینه بسته و صورت‌های چروک شده در گرمای طاقت فرسای خوزستان به خطر افتاده و باید چاره‌ای اساسی دیده شود تا با رسیدگی عاجل، بدخواهان و معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران فرصت بهره‌برداری بیشتر از این شرایط را نداشته باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز نان سر سفره کارگران هفت تپه نباشد و شرافت و عزت کارگران را زیر سوال می رود و تنها دلیل آن سوء مدیریت و خلاء وجود مدیران لایق و کار است؛ امروز اگر نظم و انضباط شهر شوش بهم ریخته و دل همه مردم شوش دانیال آزرده خاطر شده بخاطر جیب و دستان خالی کارگران زحمتکش است که شرمنده زن و بچه خود هستند و پاسخی برای سر و سامان بخشیدن به وضع زندگی خود ندارند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹4 تاکنون تنشهای کارگری این شرکت بزرگ و مادر را صدها بار لرزانده و دود تبعات آن را خانواده های کارگران زحمتکش هفت تپه و شهرستان شوش تحمل کرده است.

این نماینده مردم گفت: آقای روحانی سکوت جایز نیست فریاد کارگران که فرزندان انقلاب و نظام اسلامی هستند فریاد همه ماست و نباید قبول کنید که 15 روز در چرخ و چرخه های بی تفاوتی له شوند و همان گونه که همه می دانیم این قشر زحمتکش و مولد صنعتی در ایام سخت انقلاب، جنگ تجمیلی و هم اکنون در شرایط تحریم اقتصادی همیشه و در همه حال پشتیبان امام راحل و رهبر انقلاب معظم بوده و هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: آقای رییس جهور وضع معیشتی 500 کارگر را دریابید امیدواریم امروز صدای این طبقه زحمتکش و مظلوم را که چیزی جز پرداخت مطالبات خود نمی‌خواهند بشنوید و با تشکیل گروه تخصصی از وزارتخانه‌های امور اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعزام به کارخانه، آن را تحت حمایت هیات حمایت از صنایع زیرچتر حمایت از دولت قرار داده تا این خلا حمایتیِ مدیریتی موجود ساماندهی شود و با درک شرایط حساس بهره برداری از تولید، تولید محصول استراتژیک شکر با مشکل مواجه نشود و با پرداخت سریع حقوق و دستمزد معوق کارگران به تولید و اقتصاد کشور لطمه ای وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب به عنوان نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس شورای اسلامی به سرمایه‌گذارانی که به فکر تجزیه این شرکت مادر در طبل تفرقه افکنی می زنند و آرامش مردم را فدای زیاده خواهی خود می کنند یا آبروی و حیثیت کارگران ار محترم نمی شمرند می گویم کوتاه نخواهم آمد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که دغدغه اشتغال‌زایی و بهبود تولید و افزایش بهره‌وری دارند سرتظیم گذاشته و از آنها می خواهم تمام افراد حاشیه ساز را شناسایی و کنار بگذارند و با حفظ یکپارچی شرکت و همراهی کارگران راه توسعه را پیش برند.

وی در ادامه از تمام کارگران زحمتکش و متعهد بابت صبوری در پیگیری مطالبات خود سپاسگزار کرد و یادآور شد: همانگونه که پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می بوسد، دستان پینه بسته شما را می‌بوسم و بر این بوسه افتخار می‌کنم و در عین حال از سرمایه گذاران محترم بزرگوار می‌خواهم که مطالبات بحق کارگران را تأدیه کنند.

این نماینده مردم در مجلس اذعان کرد: برای پرواز، ارتقا و پیشرفت در تولید، اقتصاد و رسیدن به معیشت لایق کارگری به دو بال نیاز است؛ بال زحمت‌های کارگری و افزایش بهره‌وری و بال هدایت درست سرمایه سرمایه گذار به سمت تولید.

وی اضافه کرد: امیدوارم در هفته وحدت و در این شرایط حساس تحریم اقتصادی تحمیلی بر علیه مردم و نظام اسلامی زمانی برای رضای خدا برای مبارزه به تمام معنا به وحدت کلمه رسیده و در هفته بسیج روحیه بسیجی حاکم شود و به عنوان سرباز این جنگ اقتصادی، دل رهبر را خوشحال کرده و در این کشتی به بیگانگان و معاندان نظام اسلامی اجازه ورود و فتنه انگیزی ندهیم.

وی بیان کرد: از ریاست محترم مجلس و کمیسیون اجتماعی می خواهم با تشکیل جلسه ای اضطراری با حضور وزرای محترم امور اقتصادی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات کارگری را حل و فصل کنند.

عضو فراکسیون ولایی نمایندگان اظهار کرد: پایان از تمام زحمتهای عزیزانی که جهت ساماندهی وضعیت نابسامان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از هیأت دولت، استاندار محترم شورای تأمین استان، فرماندار محترم، شورای تأمین شهرستان ، امام جمعه محترم و تمام دلسوزان و جگرسوختگان امنیت سپاسگزاری می کنم.

وی خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: مطالبات کارگران آب و فاضلاب روستای خوزستان به مدت هشت ماه پرداخت نشده خواهان رسیدگی و فوری برای حل این مشکلات هستیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان عزیز ما در مضیقه نبود کودشیمیایی، سوخت و تامین بذر هستند مشکلات را حل کنید.

برخی از بدبینی‌های مردم حاصل کشمکش‌های کوتاه‌نظرانه مسؤولان است

حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در پارلمان در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روح پرفتوح امام رحمت‌الله علیه و شهداء به‌خصوص شهدای مدافع حرم و خانوده‌ای معظم ظهدا، جانبازان و ایثارگران و درود بیکران به ملت فداکار، فهیم و نجیب ایران اسلامی، گفت: هفته بسیج و دهه وحدت را گرامی می‌دارم، باتوجه به سیره حضرت رسول اکرم(ص) و لزوم وحدت حداکثری در این شرایط حساس ترجیح می‌دهم به جای پرداختن به مشکلات موجود، رویکرد دیگری در این نطق داشته باشم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه می‌دانیم مشکلات بسیار است از اقتصادی گرفته تا سیاست، اخلاق و ... البته دانستن نیز حق مردم است اما شاید وقت آن رسیده به جای نقد خارج از چهارچوب‌های اخلاقی که موجب اجماع مرکب بر بطلان همه گروه‌های سیاسی و فساد فراگیر مسؤولان می‌شود، حفظ منافع ملی را اولویت خود قرار دهیم و توجه داشته باشیم همان‌گونه که حق مردم دانستن نقاط ضعف است، دانستن نقاط قوت نیز حق آن‌ها است.

وی با بیان اینکه اگرچه سینه مالامال از درد است اما آیا یکی از اهم وظایف ما به‌عنوان مسؤولان ایجاد امید و مبارزه با یاس و ناامیدی نیست؟ افزود: مگر رییس‌جمهور محوری‌ترین شعار خود را ایجاد امید و نشاط در جامعه قرار نداد؟ مگر جریان اصلاحات ایجاد امید در جامعه را خصوصا در صورت امکان اصلاح‌پذیری مشکلات به‌عنوان یک راهبرد انتخاب نکرد؟، مگر پیرو همین راهبرد نبود که لیست اصلاح‌طلبان، لیست امید و فراکسیون آن‌ها فراکسیون امید نام گرفت؟

حجت الاسلام شیخ ادامه داد: مگر مقام معظم رهبری در طول همه دولت‌ها ایجاد امید در جامعه و پرهیز از سیاه‌نمایی را به‌عنوان یک تکلیف برای خود و همه اعلام و بر همین اساس هم حرکت نکرده‌اند؟ لذا بهتر نیست گروه‌های سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب اندکی هم به بیان قوت‌های نظام بپردازند؟ چرا دستاوردهای مسؤولان را صرفا به دلیل اینکه از حزب ما نیستند باید سیاه‌نمایی کنیم؟

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است پوشیده نیست که برخی از بدبینی‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی که در ذهن مردم شکل گرفته حاصل کشمکش‌های کوتاه‌نظرانه ما مسؤولان است حال که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه‌ای از سیاه‌نمایی و تخریب دست بر نمی‌دارند ما چرا خودمان آب در آسیاب آن‌ها بریزیم؟

وی با اعتقاد به اینکه دولت، مجلس، قوه قضائیه و سایر نهادهای نظام با تمام ایرادات و انتقاداتی بر آن‌ها وارد است بحمدالله در راستای منافع ملی حرکت می‌کنند و نباید به‌دلیل منافع شخصی و گروهی پا را از عدالت فراتر گذاشته و به جای انتقاد مصلحانه دست به تخریب زنیم، اضافه کرد: این نکته‌ای بسیار مهم است، همه باید توجه داشته باشیم که به دور از تخریب یکدیگر هر کدام وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده و با انتقاد سازنده در جهت هم‌افزایی بیشتر حرکت کنیم.

شیخ یادآوری اینکه دولت در حال تدوین بودجه سال آینده است، گفت: مبادا باتوجه به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و ناکارآمدی‌ها دست‌اندرکاران تدوین بودجه در نخستین قدم بودجه‌ بخش آموزش و فرهنگ را کاهش دهند!، باید توجه داشته باشیم که اکثر مشکلات حتی مشکلات اقتصادی ریشه در مشکلات آموزشی و فرهنگی دارند، همچنین درخواست دارم به مشکلات عمده کشور ازجمله معیشت، اشتغال‌زایی، آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری از بخش خصوصی و جذب نقدینگی توجه ویژه داشته باشید.

این نماینده مجلس همچنین درخصوص حوزه انتخابیه خود بیان کرد: حوزه انتخابیه اینجانب چوب مرکز کشور بودن را می‌خورد بسیاری از مسؤولان همین که می‌بینند بزرگترین دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، ساختمان‌ها، برج‌های پرزرق و برق در تهران است، بر این باورند که این حوزه برخوردار است و نیازی به توجه ویژه ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارکرد: اگر به آمارها مراجعه کنید متوجه می‌شوید تهران در اکثر حوزه‌ها همچون آموزشی، درمانی و امنیتی این شهر جزء محرومترین نقاط ایران است، بنابراین تقاضا دارم با تأمل بیشتر با این حوزه مواجه شوید و در حل مشکلات میلیون‌ها انسان محروم از امکانات اولیه آموزشی، فرهنگی درمانی، امنیتی و رفاهی کوشش مضاعفت کنید.

آمریکا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است

علی اکبری نماینده مردم شیراز در خانه ملت در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص)، ولادت امام جعفر صادق(ع) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و بسیج، گفت: استکبار و در راس آن آمریکا به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و تا آستانه فروپاشی کشور طمع نموده است و اساس انقلاب را هدف قرار داده است، لذا نگهبانی از دستاوردهای انقلاب، تمامیت ارضی و پاسداری از خون شهدا تکلیف آحاد جامعه به ویژه نمایندگان است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اختلاف نظر در امور مختلف طبیعی است و پیامبر نیز فرموده اند اختلاف امت، رحمت است، گر چه همگی صرفا عادت به انتقاد داریم و پیوسته نارسایی هایی ها را بزرگنمایی و به نومیدی ها دامن زده می شود، اما برای رو در رو شدن با مسائل بین المللی صدای واحد حاکمیت لازم است، نتیجه مثبت این همگرایی را در دادگاه لاهه و در مقابل گردن کشی آمریکا شاهد بودیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، تصریح کرد: حرف های همدیگر را بشنویم، ولی بدانیم که مهم‌ترین تهدید برای امنیت ملی مناقشات داخلی است، در شرایط پیچیده و خطرناک امروز هنوز عده ای خود را فراتر از قانون دانسته و فراتر از قانون عمل می کنند، عده ای برای نان و آب و منافع فردی و جناحی به دنبال تقابل با دنیا و گل آلود نمودن اوضاع هستند.

اکبری افزود: عده ای به دنبال بازگشت به پیش از مشروطه و قاجار هستند و به نام دین با قانون مخالفت می کنند، روزنامه ای که همواره مخالف دولت قلم می زند در بحبوحه التهاب سکه و ارز تیتر زد که شرط می بندم که قیمت ارز به 200 هزار ریال خواهد رسید.

وی اظهار کرد: از شروع برجام تا خروج آمریکا حدود سه سال طور کشید اشتیاق و حضور اولیه کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران را با بدبینی و مانع تراشی سوزاندیم که اگر دوراندیشی می شد امروزه آنها برای صیانت از سرمایه خودشان مخالفت کمتری می کردند.

اکبری یادآورشد: متاسفانه میکروفن و میدان در اختیار کسانی است که هیاهو می کنند و دستاوردهای آنها دامن زدن به بی اعتمادی و ایجاد هزینه برای نظام بوده است، حاکمیت سرمایه های اجتماعی و افراد موجه و مورد احترام جامعه را به مشاوره و همفکری دعوت کند، نخبگان و عقلای سیاسی از گفت و گوی ملی حمایت کنند، بدبینی ها را کم کنیم به فضای همدلانه اول انقلاب برگردانیم از سیاه نمایی رسانه ها به ویژه رسانه ملی بپرهیزیم و از ظرفیت نیروی انسانی جامعه در اعتمادسازی و حل مشکل کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه با قرائت این بیت (هر که نام آموخت از گذشت روزگار    نیز نام آموزد ز هیچ آموزگار) افزود:  اینک با  توجه به شرایط خطیر بین المللی و تحریم های ظالمانه آمریکا نکاتی را یادآور می شوم.

اکبری گفت: اهمیت امنیت دیپلماسی فعال بر کسی پوشیده نیست توجه به این مهم در راستای تامین منافع ملی ابزاری کارآمد و شرایطی مهیا می خواهد لزوم موضعگیری های هوشمندانه و هماهنگ از سوی نهادهای قدرت و تریبون های مختلف شرایط اولیه آن است، طبیعی است عدم هماهنگی و بیان مواضع شخصی مبتنی بر رای به جهان بینی افراد و در حد رضایت فکری و علمی خود ممکن است هزینه های جبران ناپذیری برای کشور داشته باشد.

وی افزود: در مسائل سیاست خارجی تنها وزارت امور خارجه را ساخگو بدانیم اتاق فکری با حضور نهادهای ذیربط سیاسی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشکیل داده و جمع بندی مباحث به صورت کلی به مقامات مسئول و صاحبان تریبون ابلاغ گردد تا از تشتت نظر جلوگیری و پیامی هدفدار و یکپارچه منعکس گردد.

اکبری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از مستضعفان و مقاومت های متکی به مردم را وظیفه ذاتی خود می داند و اتفاقا حقوق بین الملل نیز ارتش های آزادی بخش را مشروع دانسته و بین آنها و تروریست تفکیک قائل است، جبهه استکبار منطبق بر استانداردهای دوگانه خودساخته از تروریست های واقعی حمایت می کند، ولی اصیل ترین جنبش های آزادی بخش منطقه را تروریست می داند و متاسفانه مافیای رسانه های مزدور و دولت های دست نشانده نیز بر طبل آن می کوبند.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، افزود: دیپلماسی فعال در تبیین و تحریف تروریست و تفاوت آن با جنبش ها و ارتش های آزادی بخش در نشست های علمی و معنوی دانشگاه های مهم جهان و رسانه های خارجی مخصوصا، ورود به این مبحث مهم ابزار و بودجه می خواهد، اگر بپذیریم که علاوه بر توطئه های نظامی و جنگ اقتصادی درگیر نبرد تمام عیار دیپلماتیک نیز هستیم باید در نگرش ها و رفتارهای خود دوراندیش باشیم و هزینه ها را بپردازیم.

وی گفت: تلاش برای توسعه روابط منصفانه با لابی گری از طریق رایزنی با سیاستمداران و رسانه های دنیا و جهت دهی افکار عمومی جهان یک ضرورت است، عینک بدبینی را برداریم و بدانیم که برای ایجاد لابی نیازی نیست که لابی گران صددرصد مطابق با ما فکر کنند و بدون تردید هستند افرادی که فصل مشترک های فراوانی برای خدمت به میهن خود دارند، اما ممکن است با بخشی از سیاست های نظام موافق نباشند یا حتی تصاویر رهبران سیاسی کشور را در بالای سر خود نصب نکنند.

اکبری بیان کرد: در سخنان هفته های پیش اشاره نمودند کمک گرفتن از ظرفیت های اقتصادی و توانمندی های فکری ایرانیان خارج از کشور چه در حوزه سرمایه گذاری و چه کمک به دور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا یک ضرورت است و این مهم با شعار دادن و خطابه های ارشادی  فراهم نخواهد شد، نگرانی اصلی میلیون ها ایرانی خارج از کشور خصوصا صاحبان سرمایه نگرانی امنیتی است، ممکن است برخی از این افراد  منتقد نظام بوده اند یا حتی مخالفت هایی نیز داشته اند، اما اکنون بخواهند در این شرایط حساس در کشور خود خدمت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: وظیفه ماست که بدون تنگ نظری آنها را به آغوش میهن و ملت بازگردانیم و مرجعی با وسعت نظر پاسخگوی استعلام های امنیتی و قضایی باشد تا در صورت مثبت بودن، افراد در مراجعه به کشور دچار هیچ مشکل امنیتی و قضایی نگردند، عمل به این توصیه و مهمتر از آن عدم پایبندی به قول می تواند مورد توجه میلیون ها ایرانی خارج از کشور باشد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لوایحی مانند CFT  و موضوع FATF مربوط به کل نظام است و نباید موجب سردرگمی و تفرقه شود، درک واقع بینانه از سیاست خارجی به موقعیت کشور ما  در سطح  جهان منجر به تعامل سازنده و بین الملل خواهد شد و نه حرکت به سوی منزوی کردن ایران، شورای نگهبان که مصوبات مجلس را در  بازه زمان مشخص در انطباق با قانون اساسی و شرع  واجد اشکال می داند با بیان عبارت کلی مانند CFTغیر قابل احصاء است  و خلاف ملی است توصیه هایی به مجلس دارد که گویا نیست، در این روند و فرآیند قانونگذاری پیدایش هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام نیز مرجعی برای قانونگذاری ونظارت تبدیل شده است    که جایگاه قانون آن مشخص نیست و بدعت گذاری است.

نحوست موجود در خاورمیانه به علت حضور منحوس آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا است

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج و وحدت با اشاره به اظهارات مایک پمپئو مبنی بر نحس و نامهربان خواندن منطقه خاورمیانه به عنوان یک وزیر قصاب گفت: این انسان پلشت با درشت گویی و سخنان سخیف، به مجموعه پیروان ادیان الهی و به همه محبان معنویت توهین کرد.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه باب یان اینکه این انسان کج اندیش به خود و باورهای دینی اهانت کرد، اظهار داشت: خاورمیانه نحس نیست بلکه خاورمیانه محفل وحی الهی و محل هبوط جبرئیل امین و ملائکه خدا است، همچنین خاورمیانه خاستگاه ادیان الهی و پیامبران اولوالعزم(ع)، خاستگاه عیسی مسیح(ع)، موسی کلیم الله(ع) و محمد مصطفی(ص) است لذا این سخنان سخیف که ریشه در کج اندیشی دارد از سوی همه پیروان ادیان الهی از جمله از طرف نمایندگان مسیحی، یهودی و زرتشتی در مجلس تقبیح می شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر خارجه آمریکا افزود: نحوست و نامهربانی ادعایی موجود در خاورمیانه از زبان نحس شما، ریشه در وجود منحوس و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دارد و به ذات خاورمیانه باز نمی گردد بلکه به واسطه شیطنت شما، پدیده منحوس ظلم و آدمکشی در تاریخ خاورمیانه در سال های اخیر شکل گرفته است لذا مطمئن باشید امت اسلام و ملل موجود در غرب آسیا، ریشه منحوس شما و رژیم صهیونیستی را برخواهند کند.

ادیانی در ادامه با اشاره به گزارشی که اخیرا از سوی مرکز پژوهش های مجلس درباره راهبردهای آمریکا ارائه شد، عنوان کرد: یکی از راهبردهای آمریکا تخریب و تضعیف جایگاه ولایت فقیه، شورای نگهبان و سپاه پاسداران است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تخریب جایگاه ولایت فقیه از سوی دشمنان و نظام سلطه چندان عجیب نیست بلکه عجیب اینجاست که برخی افراد درون نظام ادبیات مشترک با دشمن در ادوار مختلف دولت و مجلس دارند.

وی اضافه کرد: از برخی از این تریبون ها شنیده ایم که به شورای نگهبان و سپاه حمله شده در حالی که وقتی دشمن با مجموعه و نهادی دشمنی دارد، استخدام واژگان از سوی خودی ها و آنهایی که خود را در لباس خودی ها نشان می دهند، کار عجیبی بوده و پسندیده نیست.

ادیانی در ادامه با اشاره به حمله برخی افراد به نظارت استصوابی ابراز داشت: برخی از دوستان در این بخش ظاهرا با برخی از اصول قانون اساسی مشکل دارند لذا یا باید تابع نظارت استصوابی، نظارت استدلالی و یا نظارت استدباری باشیم که اجرای نظام نظارت استدباری را در شورای شهر و روستا تجربه کرده و نتیجه آن را دیدیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بیمارستان رازی در قائمشهر به نمادی از بی کفایتی مسؤولان در 10 سال اخیر تبدیل شده، خاطرنشان کرد: کارخانجات نساجی مازندران، البرز مرکزی و برخی معادن به جای اشتغال زایی به نماد بی کفایتی و عدم تدبیر دولت های ده ساله اخیر تبدیل و موجب نارضایتی مردم شده است./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات